9.000 paardekrachten bootshow on the beach - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van aNNe - WaarBenJij.nu 9.000 paardekrachten bootshow on the beach - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van aNNe - WaarBenJij.nu

9.000 paardekrachten bootshow on the beach

Door: aNNe

Blijf op de hoogte en volg aNNe

19 Februari 2013 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

Andrea had het over mooie bounty-eilanden met prachtige stranden in de Andamanzee. Ze had daar genoten van de rust en schoonheid. Natuurlijk wilden we dat ook beleven. Een longtail boot zou ons erheen brengen. Andrea waarschuwde nog dat er niets was, dus flessen water gekocht. Tenslotte wil je niet uitdrogen op zo’n mooi eiland. Bij aankomst kregen we al wat achterdocht. Er lagen nog minstens 30 longtail boten die rustzoekers hadden gebracht. Op zo’n longtail passen een 12 personen. De Thai grijpt elke kans om iedereen happy te maken. Strandstoelen te huur en heel veel ijs en drankverkopers met koelboxen die het strand afstruinden naar klandizie. ’s Middags werd het helemaal bont, toen kwamen de speedboten er bij met hele lunchgroepen aan boord. En met speedboten in Thailand bedoel ik echte speedboten met veel motorgeweld, niet van die zielige bootjes de je soms op het IJsselmeer zit. Wat te denken van 75 zitplaats en 5 (vijf) dikke Honda’s of Yamaha’s van 225 pk per stuk. 1125 paardenkrachten achter één enkele boot. De jongens van Hollands Glorie hadden 5.000 pk in een grote zeesleper en hier op het strand van een bounty eilandje telde ik 40 outboarders op een rij. Totaal goed voor 9.000 pk. De kleinste boot had 17 passagiers en de grootste 75, totaal dus ruim 600 personen op een piepklein eilandje. Het werd dus toeristje kijken. Taiwanezen die pootje baden met zwemvest aan, Thai meiden die alsmaar in de lucht springen als ze gefotografeerd worden, het Japanse meisje dat haar bikini waarschijnlijk bij www.wickedweasel.com heeft gekocht. De ijs verkopers kwamen bijzonder vaak bij haar langs. Ze moeten wel gedacht hebben dat ze het heel erg warm had, want de helft van het niemendalletje had ze al uitgetrokken. Wil je bounty stranden, dan mogen er geen foldertjes van zijn, anders zijn het massastranden. Op militair terrein…… dat was mooi en rustig, bijna helemaal bounty.
Volgende week gaan we weer naar ons vertrouwde eilandje aan de andere kant van Thailand, (nog) niet zo druk en heel gezellig. En mooie stranden moet je zoeken en het aan niemand vertellen als je er een vindt, want het is zo een bootshow met 9.000 pk.