Militairgebied - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van aNNe - WaarBenJij.nu Militairgebied - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van aNNe - WaarBenJij.nu

Militairgebied

Door: aNNe

Blijf op de hoogte en volg aNNe

13 Februari 2013 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

Een paradijselijk strand met daarachter hoge bomen die voor schaduw zorgen. Bijna geen westerse toeristen met alle toeristische rimram die daar bij hoort. De Thai uit de omgeving weten dit strand wel te vinden. Niet dat Thai lang in het water zijn, maar in de schaduw genieten van de relatieve koelte onder de bomen. Het strand is wel slim verstopt achter een militair gebied. 's Nachts is het verboden gebied en bij de toegangsweg staan militairen waar men zich in een kantoor moet registreren. SIGN IN en SIGN OUT. Hiervoot hebben de Thai een systeem dat zo lek is als een mandje. In een soort kasboek schrijf je je naam en aankomst tijd en een paraaf. Ook opgeven met hoeveel personen je bent. Geen ID kaart te tonen, niemand die maar iets controleerd. Kortom een wassen neus. Vervolgens rijden we met ons scootertje in militair "gecontroleerd" gebied. We passeren een golfbaan, een ziekenhuis aan zee en we kruisen een start/landingsbaan waar de oranje piloontjes bij vliegverkeer even worden verplaatst. Fotograferen is verboden, tenminste dat staat op de borden langs de weg. Na vijf kilometer zijn we op het strand. Hier werden wij 's middags verrast door een groep scholieren van een jaar of 12-14 en een paar soldaatjes die veel plezier maakten met allerlei spelletjes en tenslotte allemaal nat waren. 's Middags natuurlijk de SIGN OUT gedaan en de militaire administratie was weer sluitend. Het eten is hier heerlijk en nog ouderwets geprijsd. Voor 5 euri het buikje vol vis met een grote bier erbij. Het is hier goed toeven als je van rust en strand houdt.

• 13 Februari 2013 - 06:58

DiAna:

Klinkt goed, hoe kom je daar dan weer terecht?

• 13 Februari 2013 - 08:19

Jaap Kastermans:

Zo te lezen zitten jullie weer op de mooiste plekjes.
    Lekker genieten maar.

Groeten aan Ola.

Jaap Kastermans

• 13 Februari 2013 - 09:13

Eva:

Krijg gelijk zin om lekker op een rustig strand te liggen met een biertje, ipv met een snotneus op de bank met thee met honing....

• 13 Februari 2013 - 10:01

Didi:

Hoe heb je het weten te vinden? :-) Veel plezier en geniet van de warmte! Hier vandaag zon maar wel heel koud.

Groetjes van ons

• 13 Februari 2013 - 12:10

Zus:

Zo te lezen heb je het heel "zwaar". Ik blijf maar soppen. De badkamerverbouwing duurt uiteraard weer langer dan gehoopt. Geniet met mate van het bier en de zon.
    Groetjes,

Trudie