Bangkok lag een beetje plat - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van aNNe - WaarBenJij.nu Bangkok lag een beetje plat - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van aNNe - WaarBenJij.nu

Bangkok lag een beetje plat

Door: aNNe

Blijf op de hoogte en volg aNNe

15 Januari 2014 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

Na drie nachtjes Bangkok in het A&A guesthouse (nee,geen anonieme alcoholisten) zijn we nu maar weer verder gegaan. Zondag alles geboekt en ’s middags vraagt iemand mij naar beperkingen voor de toeristen. Ehhhh, ff niet aan gedacht, ik heb niets met het Thaise nieuws dus daar kijken we niet naar. ’s Middags een rondje over een markt die echt voor de Thai was, met om de paar stalletjes jongeren die klassieke muziek speelden. De bathjes (thaise munt) rinkeleden leuk in de vioolkisten. Deze bijdragen was ter promotie van klassieke muziek onder jongeren. Vrijgevig als ik ben een paar keer papiergeld (20 bath biljet is € 0,45, dus zo vrijgevig ook weer niet) geprobeerd, maar het rinkelde niet. ’s Avond nog een rondje gemaakt en toen zagen we plots hele volkstammen over afzettingen van zandzakken klimmen. Je bent geneigd mee te gaan met de flow, maar iets zij ons dat we het plan beter konden wijzigen en rechtsomkeer te maken. Commercieel zijn de Thai wel, de jongens met kleding uit de dumpshop hadden direct buiten de barricaden hun nering neergezet. Op het plein stonden pafweg 10.000 man, maar wij hebben geen politie gezien. Het schijnt dat er vanaf een scooter is geschoten en er 7 gewonden zijn gevallen. Vanochtend moest de bus de stad uit en er stonden files de stad in met allemaal demonstranten, uitgedost met hoeden, vlaggen en linten. Ja dat ziet er gezelliger uit dan wanneer AbvaKabo op het Malieveld staat te prutsen. Ook de bekende iglotentjes met daarin de hele familie te slapen zijn ons niet ontgaan. Uiteindelijk de stad uitkomen was voor onze chauffeur een crime, politie is nergens te bekennen, ook niet op toegangswegen, iedereen gaat overal parkeren waar maar een trottoirband is. Kortom lekkere chaos, met veel vrolijke gezichten en Thaise vlaggen.
Nu zit ik op het balkonnetje van ons Balinees ogende strandhuisje, hoor de golfjes op 15 meter afstand kabbelen en de maan glinstert in het zwembad. Zo deze laatste zin tikt er wel lekker in bij de thuisblijvers. Of niet soms???

• 15 Januari 2014 - 09:52

Eva:

Ik ga zo gelijk maar naar de zonnebank geloof ik...