Regen.......echte regen - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van aNNe - WaarBenJij.nu Regen.......echte regen - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van aNNe - WaarBenJij.nu

Regen.......echte regen

Door: aNNe

Blijf op de hoogte en volg aNNe

13 Januari 2017 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

Elk jaar hebben we hier in Thailand prachtig weer. Ja soms eens een buitje, maar niet vermeldenswaard. In de taxi naar ons hotel kregen we zo nu en dan een paar druppeltjes voor het stof. De volgende dag, zaterdag, viel er al echt regen, maar zondag en maandag was het party-time voor H2O. In Grave liep de Maas leeg in december, nu ik kan zeggen dat hier de hemel leegliep. Zandzakken voor de deur, terwijl de drempel al een 40 cm boven straatniveau ligt. De viaducten onder de spoorlijn stonden vol tot aan het plafond. We hoorden dat de trein niet meer reed omdat de rails niet meer op hun plaats lagen. Hier in Prachuap Khiri Khan (stad) viel het nog mee. Veel water kan hier naar de zee stromen. De vijvers van de viskwekerijen liepen over en de vis verdween dan ook deels in het riool. Slimme Thai spanden snel een net voor de rioolpijp op het strand en menig emmertje vis werd gevangen. Een Thaise kroegbaar zag een visje door de straat zwemmen en schepte dit even op en deed dit visje in een plasic pot met plastic deksel. Op de bar kon het visje de bierconsumptie goed volgen. Jimmy wilde dat zijn dochtertje de vis de andere dag weer terug zou zetten. Dieren liefde en educatie gaan soms gemakkelijk samen. Het was een visje van 10-11 cm. Maar een echte tijger. Van tijd tot tijd zagen wij een karate actie van hem wanneer hij met een knal tegen het deksel vloog. Vechtlust ten top dus. Het deksel moest er echt opgeschroefd worden. In ons hotel was de vechtlust van personeel tegen water van een geheel andere orde. De ramen in het trappenhuis blijken slechts decoratief te zijn en zeker niet waterdicht. Het water gutste over 6 verdiepingen hoge ramen naar beneden. Thuis probeert iedereen regenwater buiten te houden. De Thai zijn daar aanmerkelijk laconieker onder. Als het er beneden maar weer uit kan is het devies. Op onze 4e etage werd simpelweg een dammetje van handdoeken in de gang gelegd. In het restaurant waren zelfs de 5 jaar oude aluminium ramen niet dicht. Ging je zitten aan een droge tafel, dan werd je na een tijdje ingehaald door het regenwater. Dweilen met de ramen dicht dus.
Nu is het prachtig weer, maar maandag schijnt deel 2 langs te komen. We zullen het wel zien, eventueel vanaf de 4e etage.