Een stukje verder zuid - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van aNNe - WaarBenJij.nu Een stukje verder zuid - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van aNNe - WaarBenJij.nu

Een stukje verder zuid

Door: aNNe

Blijf op de hoogte en volg aNNe

15 Januari 2015 | Thailand, Hua Hin

Yes, de stad met heel veel opticiens en gezondheidssandalen hebben we achter ons geladen. Hua Hin we hebben je gezien, niet echt een vakantiepakker, maar eigenlijk zou er nog achter kunnen staan “ en geroken”. De riolering heeft open roosters van ruim een halve M2 zodat de lucht er goed uitkan. Waar het te hard stinkt leggen inventieve ondernemers er een mat overheen. Ja, je zal als parfumerie maar net zo’n rooster voor je duur hebben, dan valt het nog wel te harden, maar je kan je nering voorstellen waarbij het entré-aroma niet branche vriendelijk is. Ik moest hierbij denken aan een nachtelijk metro rit ooit door/onder Parijs. We stonden op een bijna leeg metro station te wachten en op het perron van tegenliggende metro lag een clochard op een bankje uit te rusten van een ongetwijfeld vermoeiende dag. Plots viel deze ZZP=er met een hoop lawaai op de grond en gelijktijdig konden wij aan de andere kant op ons perron staande een beslist niet prettig aroma waarnemen. Mijn eerste reactie was de vraag “Hoe verrot moet je wezen om zo te kunnen stinken”.
Binnen een minuut vluchten alle mensen van ons perron de gangen in op zoek naar frissere lucht. Het bleek dat een paar jongeren die bovenwinds (van de tocht in de tunnel) stonden een stinkbom hadden gegooid en onze schone slaper rook hem als eerste en reageerde dus ook als eerste, door zich eenvoudig om te draaien op het smalle bankje.
Ook aan het strand herkenden wij het riool odeurtje bij de eerste wandeling en wij hebben daar dan ook geen strand meer bezocht. Nu zijn we 120 km verder afgezakt en daar ruiken we dit probleem gelukkig niet.
Tijdens een bezoek aan de massagesalon werden we lekker gekneed door Hé en Joh. Hé sprak goed Engels en vertelde dat zei op verschillende vakantie-eilanden haar kommetje reist had verdiend. Dit jaar is echter hopeloos. Weinig toeristen, zelfs in Puketh, die zich wilden laden masseren. Nu werkt ze hier en zelfs zij was verbaasd over de lage prijzen van vis in deze stad, hetgeen wij al kennen van vorige bezoeken. De in Nederland aloude uitspraak van Kniertje “de vis wordt duur betaald” gaat dus hier niet op. Gamba’s here we come!!
Weliswaar is hier veel wind, want de vissersboten liggen in onze baai te schuilen voor het weer. De dappersten gingen gisteravond alweer anker op om ons maaltje vis voor over een paar dagen zeker te stellen.
Het echt mooie weer waarbij de branding het geluid van de airconditioning op onze kamer niet meer overstijgt laat nog even op zich wachten en daarom hebben we deze ook maar afgezet en de balkondeur iets open. We zijn dus lekker groen aan het doen, zelfs als die Boeing ca. 6 keer het lichaamsgewicht van alle passagiers samen aan kerosine verstookt om ons hier vakantie te kunnen laten vieren. Leve de spaarlamp, wat zijn we hypocriet en inconsequent!. Alhoewel….. het geeft wel een fijn gevoel als je het schakelaartje van de led en spaarlampjes ’s avonds aanzett. Benzine aan de pomp kost hier nu trouwens maar 24 bath, nog geen 64 euri centjes. Wanneer staat er een nieuwe Kniertje op met de spreuk “de benzine wordt te duur betaald”.
Beste vrienden en bekenden. Ik heb alle tijd hier, dus jullie belasten mij niet onnodig met een reactie op mijn epistels. Ze zijn welkom dus reageer gerust.

• 15 Januari 2015 - 15:41

Jaap:

Zo te lezen hebben jullie het prima voor elkaar daar.
    Mooi weer en lekker eten.
    Heel veel plezier daar.

• 15 Januari 2015 - 17:18

ANNe :

Hoi Jaap, bedankt dat je laatste regel ook las. Ga volgend jaar mee. Ola is ideaal strandmaatje.

• 15 Januari 2015 - 17:57

Zus:

Hoi broer,
    ik print de verhalen uit voor Moeke. Blijft ze ook een beetje bij. Wat betreft wind is het hier ook zo'n wk 7 alleen de temp. komt niet boven 10. Heb je je vorig jaar hotel al in het vizier? Geniet er lekker van.

• 16 Januari 2015 - 15:08

ANNe :

Dan kiezen we toch voor deze temperaturen.....hahah. Ja, dat hotel hebben we al bereikt. grtjs

• 18 Januari 2015 - 14:24

Dick:

gewoon bundelen die verhalen Broer zit je volgend jaar voor niks

• 18 Januari 2015 - 14:24

Dick:

gewoon bundelen die verhalen Broer zit je volgend jaar voor niks

• 18 Januari 2015 - 16:10

ANNe:

Hihi, overeenkomst is al getekend. Had er aardige getuige bij (zie foto). Ene Barack liep net de golfbaan af.

• 21 Januari 2015 - 17:08

Gerrit:

Weer goed bezig. Wel opmerkelijke dat de recessie daar nog zo voelbaar is.
    Worden we dan toch met z'n allen belazerd dat het zogenaamd beter gaat met de wereld economie?

Verslag uit: Thailand, Hua Hin

Bij Bangkok links af en naar beneden...

De Boeing 777 (van EVA AIR, een Chinese maatschappij uit Taipeh) stond zondagavond te glimmen bij de gate en alle passagiers werden in staat gesteld om de neus van deze vogel te bekijken. Het zou toch niet in je opkomen om dat zelfde te doen als je met bus of trein reist. Ruim een halfuur voor de trein gaan zitten en dan pas instappen. Na een tijdje bleek dat EVA ook staat voor: Ernstige Vertraging Aanwezig. Rond instaptijd een korte mededeling dat er een technisch probleempje was met de boordlichten. Nou ja, dat kan op een schip ook gebeuren. Nieuw lampje of zekering en het probleem is snel verholpen. Maar we gaan vliegen en niet varen, dus er werd ons gezegd dat men alles in het werk stelde om even een onderdeeltje te halen bij leverancier of bij de concurrent (KLM werd zelfs genoemd want die moeten toch wel lampjes hebben op Schiphol. Helaas het was weekend.
Drie uur na gepland vertrek , het was inmiddels maandag 01.00 u. werd de handdoek in de ring gegooid. Alle ca. 300 passagiers konden naar een hotel op kosten van EVA (Een Vermogen Aftikken).
’s Morgens kregen we te horen dat we om 15.00 zouden vertrekken, dus de volle busjes gingen nu in omgekeerde richting. Bij het opnieuw inchecken hadden wij geluk. Een EVA (Een Verrassend Alternatief) medewerkster bood ons een business class up grade aan. Zo zie je maar dat boordlichten voordelen hebben.
Maar OMG. De Nederlandse Luchtvaarinspectie ging die kist eens even inspecteren. Allemaal mannetjes met gele jassen gingen dus een soort port state controll uitvoeren voor vliegtuigen. En ja dat zijn dus heel wat A4-tjes met heel veel X en V-tjes. Je snapt het al .
Even vooruit calculerend zou dat tot ca. 16.15 u. duren, want dan gaan de inspecteurs niet meer naar een nieuwe klus en toch bijtijds thuis.......
Om 16.30 u. konden wij dus plaatsnemen in onze luxe fauteuils met wel 10 knopjes om de ideale instelling te regelen. Een schilderij aan de wand, met hoe kan het ook anders een lotus erop en laat de champagne maar doorkomen. Om 16.45 de lucht in, bijna 19 uur later als gepland. De Chinese Eva stewardess (Een Vriendelijke Assistent) was een plaatje en bij elke passagier werd de menukaart doorgenomen, terwijl de schat op haar knietjes naast je in het gangpad ging zitten. Face to face dus, niet dat van bovenaf benaderd worden. Tja, ik ga daar in de toekomst toch wat meer op letten als ik iets te eten ga bestellen. Heet dit niet “once business class now spoilt forever”.